peace yaww..=)

Daisypath Happy Birthday tickers

Monday, 25 June 2012

untuk dia. . .

Assalam..hai kawan-kawan!!! apa kabar semua??sihat??alhamdulillah..law kurg sihat, bawa2laa ke klinik yaa..hehehe...eyaa..lama suda xupdate blog ne..hehehe...sibuk bhaa..besa laaa..jadual penuh jakk ne..hehehe..bru ada msa ne..mmndgkn esok klas start jam2, jd jari aku agak ligat nak menaip pd mlm ne..hehehe.. hmm..sbnrnya aku tak tahu mcm mana mau mulakan semua ne..aku tahu..aku tak mampu luahkan semuanya di sini, tapi hati aku terlampau penat suda menyimpan semuanya..huhuhu..hmm..aku tahu..masa selalu tak sesuai untuk aku luahkan semuanya..tapi aku harap sgt-sgt, bla aku da luahkan sedikit d sini, beban yang aku rasa ne akn bekurangan sedikit..okay...dan yaa...post ini utk seseorg yg ada makna dalam hidupku..

2010
Tahun pertama aku sbagai seorang lepasan sekolah..dan masa ini aku da tak terikat dgn apa2 aktiviti sekolah.. dan tahun ini jg la pertama kalinya ak bertemu dgn kau..secara peribadi..aku sebenarnya lama suda tertarik sama kau..sejak aku ternampak kau utk kali pertama lagi..tapi bagi aku pda masa tu, aku masih muda, dan hal-hal begini aku memang tak ambil port sgt..dan mgkin pada masa tu, kau pun hanya memandangku skadar orang asing yg baru kau kenali..tak lama selepas itu..aku mulai dengar tntg cerita kau dan dia..masa tu aku tak percaya langsung apa yg terjadi..sehingga lah aku temui kebenaran..YA, kau mmg bersama-sama dia..sejujurnya..masa tu aku tak rasa apa-apapun..dan aku hanya mampu berbisik dalam hatiku,"lantak dorang lahh..bt apa aku nak kisah"..dan pda masa tu, aku menyepikan diri sebab aku nak sambung study p UiTM..  


2011
kadang-kadang..aku terlihat juga kelibat kau d sana..tp masa tu aku rasa mulut aku terkunci sgt nak tegur kau..jadi aku hanya mampu ignore, diam dan jalan melimpasi kau...mungkin itu salahku..aku tak berani menghulurkan persahabatan kpd kau..aku tak berani mendekati kau..walaupun pada masa tu aku ada peluang utk mendekati kau..dan semua pluang yang ada berlalu bgitu saja..aku lepaskan peluang tu, tanpa menyedari bahawa aku akan menyesalinya suatu hari nanti..meski aku belum mengetahui perasaan ku yg sebenarnya pada masa ini, tp aku sering perhatikan kau dari jauh..tp mgkin keadaan tidak mengizinkan aku utk rapat dgn kau..lagipun, aku sering ingatkan hatiku, "kau da ada dia, knapa aku nak ambil kisah pasal kau??"..hmmm...

2012
dan pada tahun ini..sekali lagi aku d pertemukan dgn kau..aku masih seperti dulu..aku masih merasa samar-samar dgn perasaan aku sndiri..tapi..semuanya berubah saat kau mulai dekati aku..pada mulanya aku tak ambil peduli dan aku anggap semuanya hanyalah gurauan..tp semakin lama, semakin aku dapat rasakan ada perasaan pelik yg aku rasakan saat aku bertemu kau..aku sangkal pada mulanya perasaan aku..tapi semakin hari, semakin aku rasakan bahwa perasaan aku smakin berubah kpada kau..aku mulai merasakn ada bibit sayang yang terbit dalam hati aku..aku mulai merasa ada rindu yg hadir saat kau tiada disisiku..dan pada masa tu hanya satu persoalan timbul..KENAPA BARU SEKARANG AKU RASA MACAM NE DGN KAU?? aku termangu..aku mulai cemburu saat kau bersama dia..aku mulai merasa sakit saat ku lihat kau dengan dia..aku cuba utk butakan mata..aku cuba utk pekakkan telinga saat kau bbicara bsama dia..dan wktu tu aku sedar dan aku akui..aku tertewas dgn perasaan aku sendiri..aku kecundang dgn keinginan diri aku..hmm..kdg2 aku slalu bertanya pada diriku..knapa Allah pertemukan aku sama kau dan mnimbulkan perasaan yg tak sepatutnya ada pada diri aku..semua itu berlaku dgn masa yg singkat, tp bgi ku, ia mmberi kesan yg sgt mndalam pada diriku..aku ingin menjaga kau..aku ingin berikan kau kebahagiaan..tapi aku tahu itu bukanlah perkara mudah..dan pada masa tu ak putuskan utk jauhkan diri dari kau..dan aku berharap sgt bila aku da pergi jauh dari kau..perasaan aku, kenangan aku dgn kau akan terkubur utk selamanya..aku berazam melupakan kau..aku berazam utk buang kau jauh dari hidup aku..aku berazam utk tinggalkan semua kenangan yg pernah aku lalui dgn kau..hmmm...




26/6/2012
dan sampai saat ini..perasaan aku terhadap kau tak pernah berubah..walaupun aku mncuba utk melupakan kau..aku tak mampu lupakan kau..walaupun aku cuba kuburkan perasaan aku terhadap kau, tp perasaan aku tetap ada utk kau..walau apa yg aku lakukan..aku tak mampu hakiskan bayangan kau dari hatiku..kdg2 sahabat ku akan bertanya, knapa aku masih menginginkan kau..aku tak mampu cakap apa2..aku cuma mampu ckp..sbb aku syg kau..aku tiada apa2 alasan utk aku berikan pada mereka..dan disaat aku menaip semua ini..aku masih memikirkan kau..aku mengharapkan hidup kau sentiasa bahagia..aku mengharapkan bahawa suatu hari nanti...kau akan temukan kebahagiaan sejati..dan mungkin suatu hari nanti..kau akan ketahui perasaan aku terhadap kau..tp mgkn pada wktu tu, aku sda tiada d sisi kau..aku mengharap sgt bhawa suatu masa nanti, aku akn melihat kau bahagia walau bukan aku yg membuatkan kau bahagia..mungkin ini jalan takdir yg tlh tertulis utk aku..utk menyayangi kau tanpa memberitahu perasaanku kepada kau..mungkin..cukuplah bagi ku sekadar aku menyayangi mu dari kejauhan..mmg benar kata orang..mencintai seseorang itu tak bererti kita harus memilikinya..aku akur dgn semuanya..dan aku tetap doakan kau bahagia..apa yg berlaku ada hikmahnya..dan semoga aku kuat menghadapi semuanya..dan terakhir sekali..AKU MASIH SAYANGKAN KAU DAN AKU AKAN SENTIASA SAYANG KAU.. :')







maybe my part is already over.. :')

semoga kau bahagia selalu..

-S.N-

No comments:

Post a Comment